Přistávací stránky a jejich funkce

27/06/2022

Zvyšuje se počet lidí, kteří si uvědomují, že nejlepší způsob propagace jejich produktů je propagace přes internet. Proto je dnes poměrně složité vytvořit a spravovat úspěšnou online kampaň.

Stoupá průměrná cena za klik, průměrná cena za konverzi, za prodej.. konkurence je čím dál větší. Už si nemůžete dovolit zůstat pozadu.

Jeden ze základních způsobů, jak si ulehčit práci s prodáváním produktů a služeb online, jsou přistávací stránky (tzv. “landing pages”). Přitom dost společností, které by mohly z přistávacích stránek těžit, je nepoužívá. Nebo je používá špatně.

A o co vlastně jde? Čtěte dál.

Co jsou přistávací stránky

Přistávací stránka z hlediska online marketingu je samostatná webová stránka oddělená od Vašeho hlavního webu, s jedním jediným účelem.

Hlavní charakteristiky přistávací stránky jsou:

  1. Nemají hlavní navigaci ani jiné odkazy mimo danou přistávací stránku.
  2. Mají jen jeden cíl, vyzývají návštěvníka k jedné jediné požadované akci.
  3. Jsou součástí online marketingové strategie, která má za úkol dostat specifické návštěvníky na danou přistávací stránku.

Dáme příklad. Dejme tomu, že si chcete rozšířit databázi emailů pro svoji email marketingovou kampaň. Vytvoříte soubor, který Vašim potenciálním zákazníkům řeší nějaký problém a zároveň Vás představuje jako odborníka. Daný soubor poskytujete návštěvníkům stránek za email, a protože chcete maximalizovat počet získaných emailových adres, tak vytvoříte přistávací stránku, na které si Vaši návštěvníci daný soubor stáhnou.

Proč je používat

Takový přístup je mnohem efektivnější, než zahltit domovskou stránku mnohými odkazy na různé propagace a pak čekat, jestli na ně někdo náhodou klikne.

Můžete totiž vést specifickou návštěvnost na specifické přistávací stránky, kde budete chtít po návštěvnících něco, o čem věděli už z Vaší reklamy.

Pokud povedete návštěvnost z reklam na Vaši domovskou stránku a řeknete “děj se co děj”, Vaše výsledky budou nejen chaotické a neměřitelné, budou především špatné.

Pokud povedete návštěvnost z reklam na podstránku na Vašem webu, která obsahuje odkazy na ostatní podstránky, tak je velká pravděpodobnost, že návštěvníci jednoduše přejdou na Vaši domovskou stránku a zase se ztratí v neznámu.

Když ale povedete návštěvnost z reklam na správně vytvořenou přistávací stránku (bez odkazů, jeden cíl), získáte tak několik výhod:

  1. Budete moct upravit své reklamy tak, aby spolu s přistávací stránkou dávaly větší smysl. Návštěvníkova cesta k cíli tak bude souvislejší.
  2. Vaše výsledky budou lépe měřitelné.
  3. Nebudete návštěvníkovi poskytovat informace, které zrovna nepotřebuje. Tím se mu velice zalíbíte.

Jednoduše řečeno: přistávací stránky Vám zvýší počet konverzí na webu.

Obvyklé způsoby používání přistávacích stránek

Že jste přistávací stránku ještě nikdy neviděli? Dovolíme si tvrdit, že viděli, akorát jste si to neuvědomili. To je taky požadovaný výsledek: když si návštěvník ani neuvědomí, že je na webu, a vidí jen informace, které ho zajímají.

Uvedeme několik nejčastějších “typů” přistávacích stránek rozdělených podle jejich cíle:

1) Stáhněte si ebook zdarma. Klasické, emaily sbírající přistávací stránky, které návštěvníkům poskytnou více či méně cenný obsah výměnou za jejich kontaktní informace.

2) Prohlédněte si náš nový produkt. E-shopy často přijdou s novou, akční nabídkou, a přejí si prodat určitý produkt co nejrychleji. Chytré e-shopy vytvoří přistávací stránky, které návštěvníky z reklam předem informují a posléze ho pošlou přímo na detail produktu, kde si ho mohou koupit.

3) Nechte se informovat, až odstartujeme projekt. Startup, nový projekt, začátek je v nedohlednu, ale chcete sbírat maily už před začátkem, abyste pak měli lehčí start. Na přistávací stránce popíšete, o čem je Váš projekt, dáte návštěvníkům důvod se o něj zajímat předem, a vezmete si jejich kontaktní informace.

4) Získejte slevu na naše služby. Z nějakého důvodu se rozhodnete dát dočasnou slevu na své služby, abyste natáhli víc klientů. Víte ale, že danou slevu potřebujete dát lidem před oči, no a přistávací stránky jsou pro tento účel stvořeny.

Základy při designu přistávacích stránek

Existují nějaké nejlepší praktiky při tvorbě přistávacích stránek? Samozřejmě. Marketéři je tvoří už dost let na to, aby věděli, co funguje a co ne.

Předtím, než Vám dáme pár rad, jak designovat přistávací stránku pro velký počet reakcí (konverzí), Vám chceme ale nejprve vysvětlit, že všechny tyto rady vycházejí z jedné myšlenky, a tou je dostat návštěvníka ke splnění požadované akce, pro kterou je daná přistávací stránka tvořena.

První a nejdůležitější věc na přistávací stránce je výzva k akci. Jedná se většinou o tlačítko nebo formulář, jehož vyplnění odpovídá požadované akci. Je to nejdůležitější prvek každé přistávací stránky. Výzva k akci by měla být dobře vidět, měla by popisovat, co se stane po kliknutí, a také by měla dát návštěvníkovi důvod na ni kliknout.

Další důležitý prvek je nadpis. Není nejspíš třeba vysvětlovat proč. Nadpis na přistávací stránce by měl návštěvníka především zaujmout. Jak moc zaujmout? Natolik, aby četl dál. Nic víc není třeba – jen dostat návštěvníka, aby četl dál. Pokud Váš nadpis dokáže tohle, tak jste uspěli.

Na každé přistávací stránce by mělo být pomocí krátkých odstavců vysvětleno, jakým způsobem nabízený produkt/služba vylepší návštěvníkovi život. Neměli byste tam cpát moc textů, ať neodradíte netrpělivé čtenáře.

Prvky, které zvyšují důvěryhodnost, jako jsou recenze nebo hodnocení jsou také součástí každé skvělé přistávací stránky. Umístit je v blízkosti výzvy k akci je dobrý nápad.

Obrázky Vašeho produktu nebo obrázky související s Vaší službou jsou téměř nutností. Pokud dokážete najít fotky lidí, kteří používají Váš produkt, tím lépe.

To byly hlavní prvky, které by se měly vyskytovat na přistávací stránce. Samotné vložení těchto prvků však nezaručí úspěšnou přistávací stránku. Funkční přistávací stránka je výsledkem dlouhého přemýšlení, precizního designu, výzkumu, a také optimalizace.

E-mail: info@brightline.cz

Korespondenční adresa: Novodvorská 1005/150, Braník, 142 00 Praha 4

Název společnosti: Leadit Services s.r.o.

IČO: 06805795

Zásady zpracování osobních údajů

angle-downcrossmenu