Proč tolik online marketingových kampaní končí neúspěchem

14/06/2022

Už jste vyzkoušeli reklamu na Facebooku, Instagramu, Adwords, ale výsledky se pořád ne a ne dostavit. Je možné, že jste to už vzdali.

Možná se cítíte podvedeni. Všude kolem slýcháte, jak podnikatelé vydělávají víc díky svým online marketingovým kampaním, ale Vám se nedaří dosáhnout stejných výsledků.

Důvod? Ať už se reklamní platformy a tvůrci marketingových kurzů snaží sebevíc, aby Vás přesvědčili, že online marketing je jednoduchý, tak to není tak docela pravda.

Můžete to vidět všude – lidé jsou neustále bombardováni sliby, že Vám stačí připravit si kampaň podle nějakého manuálu či strategie, a během pár týdnů budete vydělávat víc, než kdy jindy.

Pravda, někdy to tak skutečně je – některé společnosti mají to štěstí, že jim 1) vyhovují všechna základní nastavení a 2) povede se jim náhodou vybrat ten marketingový kanál, který je pro ně nejlepší.

Nicméně v drtivé většině případů vede tento přístup k nevýdělečné kampani a frustraci.

Co tedy můžete udělat, abyste doopravdy využili možností, které Vám online marketing nabízí? Je to jako se vším: úspěchu předchází tvrdá práce a dobrá strategie. To je jediný způsob, jak dosáhnout stabilních výsledků, na které se můžete spolehnout.

Kdybyste věděli na 100%, že se Vám práce a přemýšlení vložené do online marketingu vyplatí, udělali byste, co je třeba? Víme, že my ano, a jsme si poměrně jistí, že Vy také.

V tomto článku Vám chceme ukázat, jak přistoupit k internetovému marketingu tak, abyste si byli jisti, že Vám přinese skutečné výsledky.

Neexistuje nejlepší způsob

V online marketingu není žádný soubor metod, který každého dovede k úspěchu. I kdyby existoval marketingový kanál (např. Adwords), který by vyhovoval každé společnosti, tak by množství způsobů jak nastavit a používat kampaně znovu způsobilo, že by bylo nemožné s jistotou říct, jaký postup vyhovuje kterému byznysu.

Místo toho, abyste se celou dobu pokoušeli obsadit trh pomocí jednoho jediného postupu na jedné jediné platformě, tak zkuste něco nového.

Nikdo dopředu neví, co pro Vaše podnikání bude nejlepší v rámci online marketingu. To platí pro malé a středně velké společnosti dvojnásob.

Když Vám někdo bude tvrdit, že musíte používat nějakou konkrétní metodu či strategii, abyste dosáhli úspěchu na internetu, tak se s největší pravděpodobností mýlí. Pravda je taková, že online marketing je extrémně závislý na okolnostech. Úspěšná marketingová kampaň bude pravděpodobně ta, která byla několikrát předělána a posléze optimalizována.

Proč tedy specialisté na online marketing často tvrdí, že našli nový způsob, jak Vám pomoct jednoduše urychlit prodej Vašich produktů? Protože je těžké (skoro nemožné) prodávat strategie a kurzy marketingu o tom, jak je online marketing složitý a výsledky nepředvídatelné. Takové kurzy si nikdo nechce koupit. Lidé chtějí rychlé, jednoduché výsledky. To se ale kříží se základní vlastností (a výhodou) online marketingu – jeho měřitelností a optimalizovatelností.

Jen pár firem má to štěstí, že jim vyjde kampaň, která nebyla vůbec promyšlená a držela se jen naprostých základů. A ve světě digitálního marketingu, kde se pravidla mění každou chvíli, jim ta kampaň stejně moc dlouho nevydrží.

Přizpůsobte se

Pokud Vám nevyjde Váš první pokus, zkuste jít jinou cestou. Pokud jste zjistili, že Vaši potenciální zákazníci nereagují na Vaše reklamy, tak je třeba něco změnit.

Většina úspěšných marketingových kampaní dnes vypadá zcela jinak, než jak vypadaly na jejich začátku. Jejich správci se totiž nevzdali hned po prvním neúspěchu. Místo toho shromáždili data, která jim řekla, jak to nedělat. Pak se zamysleli nad svou strategií a pozměnili přístup. Po několika velkých změnách se konečně dostali k tomu, aby jejich kampaň začala vydělávat.

Což pořád není konec. Když už máte systém, který Vám poskytuje výsledky, tak je třeba zařídit, aby byl stabilní. Proto se investuje mnoho času i do optimalizace kampaně.

Málokdy se povede vytvořit úspěšnou kampaň hned na začátku. Online marketing má ale tu výhodu, že Vám dává možnost měřit všechny výsledky v reálném čase, abyste rychle zjistili, co funguje a co ne.

Jedna z hlavních myšlenek tohoto článku je, že nikdo dopředu neví, jaký způsob tvorby a správy online marketingové kampaně pro Vás bude ten nejprospěšnější. Proto by od nás bylo hloupé, kdybychom se Vám teď pokoušeli nabízet strategii, se kterou se Vám vždy podaří uspět na internetu. Taková strategie, která funguje pro všechny, neexistuje, a proto o ní nebudeme psát.

Místo toho jen poukážeme na pár základních principů, které platí (nejen) v propagaci na internetu.

Ačkoliv se jedná o naprosté základy, stejně je většina správců kampaní podcení. Neudělejte stejnou chybu jako oni.

Základy marketingové strategie

Následujících odstavce nepopisují konkrétní způsoby, jak tvořit a spravovat kampaně na internetu. Místo toho jen poukazují na ty myšlenky, které Vám pomohou si vytvořit svoji vlastní online marketingovou strategii.

Situace, ve které se nacházíte. Zamyslete se nad tím, jak se Vám zrovna daří. Pak se podívejte na skutečná čísla, a řekněte si, co byste chtěli vylepšit.

Cíle. Stanovte si, čeho chcete dosáhnout. Pokud to neuděláte, tak nejspíš nejen nezískáte to, co byste chtěli, ale také utratíte velké množství peněz na neúspěšnou kampaň.

Potenciální zákazníci. Rozdíl mezi dobrou a skvělou reklamou je v tom, že ta skutečně úspěšná je tvořena někým, kdo dokonale rozumí Vašim zákazníkům. Nikdo o Vašich potenciálních klientech neví víc, než Vy sami. Na základě jejich osobností a způsobů chování vytvořte celou strategii.

Plán. Naplánujte si, kam budete svá snažení směřovat. Facebook? Google? Pinterest? Linkedin? SEO? Každému vyhovuje něco jiného, a je dost možné, že budete muset vyzkoušet několik různých postupů, než konečně uspějete.

Měření. Největší výhoda online marketingu tkví v jeho měřitelnosti. Každý den můžete vidět výsledky svých kampaní. To Vám dává obrovskou výhodu. Využijte jí co nejvíce a sledujte své kampaně. Jen tak je budete moct správně optimalizovat pro větší návratnost investic.

Závěr

Marketing na internetu je pro Vás pravděpodobně ta nejrychlejší cesta, jak si najít nové zákazníky a rozšířit svůj byznys.  Pokud k němu přistoupíte správně.

V opačném případě se jedná o velmi nejistou sázku. Možná Vám to ani nevadí, což je také v pořádku. My preferujeme pečlivé plánování a tvrdou práci, která vede ke stabilním výsledkům, ale každý máme své metody.

Hlavní věc, kterou byste si měli z tohoto článku odnést, je, že v online marketingu neexistuje jedno jediné řešení pro všechny. Proto také velké množství kampaní neuspěje.

E-mail: info@brightline.cz

Korespondenční adresa: Novodvorská 1005/150, Braník, 142 00 Praha 4

Název společnosti: Leadit Services s.r.o.

IČO: 06805795

Zásady zpracování osobních údajů

angle-downcrossmenu